interim-marketing-management-interim-communicatie-management Interim marketing management - interim communicatie management

We krijgen het regelmatig te horen als het gaat om Interim marketing management-interim communicatie management. “Hij of zij is zo leuk en zo goed, mag hij of zij niet blijven?” In alle gevallen zeggen we helaas nee. Om de simpele reden dat interim-management een vak is, waarvoor onze groep professionals bewust kiest. De belangrijkste motivatie daarbij: afwisseling en dynamiek die ze in een vaste baan eenvoudigweg niet kunnen krijgen. Of niet lang genoeg.
Soms is interim marketing management of interim communicatie management nodig om een project op het gebied van marketing of marketing communicatie of interne communicatie goed te runnen. Of om de spreekwoordelijke peper toe te voegen. Vanwege de lancering van een nieuw product of nieuwe dienst. Omdat een merk tijdelijk extra aandacht nodig heeft. Of eenvoudiger: doordat er een gat valt door zwangerschapsverlof of ziekte. Tijdelijke vervanging kan dan een goede oplossing zijn. Voor opdrachtgevers, maar dus ook voor de 10 professionals uit onze pool die het heerlijk vinden in een tijdelijke situatie vol gas te geven.

Interim marketing management-interim communicatie management: denkers met doenkracht

Natuurlijk, interim-management op het gebied van marketing en communicatie gaat om actie en daadkracht. Maar het niveau waarvoor wij worden benaderd, vraagt meer. Wij leveren op korte termijn interim marketing management-interim communicatie management met power, gericht op resultaat. Denkers met ‘doenkracht’. Het gemiddelde profiel: HBO/academisch opgeleid met een brede ervaring in interim-opdrachten vaak heel verschillende sectoren. Wij hebben zowel kandidaten met veel ervaring in specifiek de fast-moving als uitgesproken fans van dienstverlening.

Interim marketing management-interim communicatie management vraagt meer dan alleen een inhoudelijk goede en ervaren professional. Het vraagt allereerst om aansluiting. Bij u, bij uw cultuur, medewerkers. En soms ook uw reclamebureau. Wij willen niet alleen vervangen, maar ook verbeteren en versnellen als dat gewenst is. Om die reden is niet iedereen uit onze selecte pool met professionals voor elke interim opdracht geschikt. Een gedegen intake is daarom onderdeel van de procedure.

Interim, maar niet solo

Onze interim-managers werken zelfstandig, maar niet solo. Dat is een groot verschil met veel interim-krachten die door organisaties worden ingehuurd. Onze mensen krijgen niet alleen persoonlijke begeleiding van een senior adviseur binnen ons bureau, maar hebben ook regelmatig intervisie-bijeenkomsten waarbij issues uit hun praktijk onder de professionele loep van collega’s worden gelegd. Zowel interim-managers als opdrachtgevers profiteren daarvan.

Recente ervaringen

  • Interim-communicatiemanagement bij een Telecombedrijf.
  • Interim project-management binnen een financiële dienstverlener, waarbij een aantal nieuwe producten moesten worden ontwikkeld, gelanceerd en gepositioneerd in een lastig extern en intern krachtenveld. Het proces startte met uitgebreid marktonderzoek en analyses, waarbij een groot aantal stakeholders werd betrokken. In een co-creatie-traject werden de producten niet alleen ontwikkeld, maar ook gelanceerd en geëvalueerd. Prachtig voorbeeld van hoe producten anno 2016 snel samen met afnemers worden ontwikkeld tegen een fractie van de kosten en de tijd die dit soort trajecten normaliter vragen.
  • Interim marketing-management binnen een dienstverlener in de distributiesector, waarbij onze marketingmanager een strategieteam leidde dat binnen twee maanden een geheel nieuwe marktbewerkingsstrategie ontwikkelde, terwijl de winkel wel gewoon open bleef. De implementatie mag hij ook doen.
  • Interim-communicatie-adviseur bij een reorganisatie binnen een verzorgingshuis. De positie van het huis stond evenals veel andere verzorgingshuizen zwaar onder druk. De opdracht was om de turn-around die het verzorgingshuis moest maken, communicatief te begeleiden zowel intern als extern. Er is een uitgebreide analyse gemaakt met diverse stakeholdergroepen. Op basis hiervan werd een opvallende communicatiestrategie ontwikkeld waarbij een selecte groep medewerkers van de instelling zelf een centrale rol speelde: zij waren de steunpilaren waarop de strategie rustte. Onder meer hierdoor bleef de focus tijdens de reorganisatie steeds op de cliënten en de op te lossen problemen in plaats van op randzaken, zo kregen we terug van de opdrachtgever.
  • Interim-communicatie-management in een onderwijsinstelling, waarbij de opdracht expliciet was om behalve de afdeling te managen ook een onderzoek uit te voeren naar de reputatie van de instelling.